top of page
VANLIGA FRÅGOR & SVAR
-
Hur säkert är det att beställa konst online?Vi förstår vikten av att säkerställa äktheten hos varje konstverk du väljer. Alla våra konstverk är unikt utvalda och varje verk har någon typ av signatur eller unikt uttryck utmärkande för konstnären. Om konstnär är okänd beskrivs det tydligt vid verket. Vi rekommenderar att du kontaktar oss om du har specifika frågor om något visst verk eller konstnär. Vi är här för att säkerställa att din upplevelse med oss är trygg och tillfredsställande.
-
Hur fungerar betalningen?Vi använder säker betalning med Klarna, Swish och kortbetalning. Du kan välja att betala direkt eller delbetala om du föredrar det.
-
Hur väljer ni vilka konstnärer och verk som är inkluderade i er samling?Vårt urval handplockas av oss personligen och görs med stor omsorg för att erbjuda en unik samling verk. Läs mer om vår vision på Om oss.
-
Hur fungerar leveransen och vad är fraktkostnaderna?Vi erbjuder pålitlig och spårbar leverans för alla beställningar. Fraktkostnader varierar och specificeras vid kassan, just nu erbjuder vi fri frakt. Vi skickar normalt din tavla inom 1-3 arbetsdagar. Leveranstiden beror på var i Sverige du bor, men normalt har du ditt konstverk inom en vecka. Läs mer på vår sida om Köp och leveransvillkor.
-
Är det säkert att frakta konst?Ja, vi packar varje konstverk med största omsorg och ansvar. Tavlan skyddas med återvinningsbart kraftpapper, kantskydd i foam, bubbelplast och en skräddarsydd wellpappkartong – allt för att säkerställa att den kommer fram i perfekt skick. Du kan känna dig helt trygg med att din tavla hanteras med både precision och omtanke. Skulle något mot förmodan hända under transporten är det vi som ansvarar, inte du.
-
Kan jag returnera ett konstverk?Ja, absolut. Vi erbjuder en 14-dagars ångerrätt enligt distansköplagen. Om du ångrar dig står du för returfrakten, men vi hjälper dig gärna med instruktioner för en säker retur. Du kan också läsa mer på sidan Köp och leveransvilkor.
-
Kan jag få hjälp att välja konst till mitt hem?Självklart! Vi hjälper gärna till med personlig rådgivning om stil, storlek och placering. Skicka bilder på ditt rum eller beskriv vad du söker, så återkommer vi med förslag. Kontakta oss via kontaktformuläret eller skriv ett meddelande till info@artelin.se för personlig support.
-
Kan jag få fler bilder innan jag köper?Ja, självklart! Hör av dig så skickar vi gärna fler bilder eller detaljer – även baksidan eller andra vinklar om du vill. Mejla oss på info@artelin.se eller använd kontaktformuläret.
-
Kan jag önska specifika konstverk?Ja! Har du en favoritstil, konstnär eller något särskilt du letar efter? Hör av dig så försöker vi hitta något som passar – och tar gärna med dina önskemål när vi utökar vårt sortiment. Mejla oss på info@artelin.se eller använd kontaktformuläret.
-
Kan jag reservera ett konstverk?Vi erbjuder möjligheten att reservera ett verk i upp till 24 timmar – kontakta oss direkt så hjälper vi dig.
-
Vad gör Artelin för miljön?Vi arbetar cirkulärt och återbrukar konst som redan finns – ett hållbart sätt att inreda utan nyproduktion. Genom att ge äldre verk nytt liv i nya hem minskar vi vår påverkan på miljön.
bottom of page